Minfullness Channenge #2 – VÁRAKOZZ

E heti feladatunk még számomra is újdonság. Így szól:

Akár hányszor várakozol – sorban állsz a pénztárnál, vársz a metróra, valaki késik a találkozóról vagy lassan tölt be a számítógéped – használd ki ezt az alkalmat, hogy figyelj a pillanatra, magadra vagy a környezetedre és csak várakozz.

Hogyan gyakorolj?Rengeteg technika van a mindfulness gyakorlására, tapasztalatom szerint mindenkinek más és más jön be. Itt van néhány tipp:- Figyeld a légzésedet. A mellkasod, a hasad vagy a vállad mozog? Milyen ritmusban teszi ezt? Vagy figyeld meg az orrlyukadnál a be és ki áramló levegő minőségét, hőmérsékletét, a folyamatos változást és mozgást.- Hallgasd a hangokat. Csukott szemmel figyeld meg, milyen hanghatások vannak körülötted. Honnan jönnek? Tippeld meg a távolságukat, ha nem ismered fel mi adja ki azt a hangot, találgass.- Ha bosszant a várakozás nyugtasd meg magad a kilégzéseddel. Minden egyes kilégzésre elengedjük a bennünk található feszültséget. Ahogy Thich Nath Hahn mondja:

“A belégzés megnyugtat, a kilégzés mosolyra fakaszt.”

– Ismét használhatsz egy kis figyelmeztető jelzést: ragaszd a monitorod sarkára a várakozás szót, vagy cseréld le a telefonod háttérképét akár a karórádra is helyezhetsz egy kis emlékeztetőt.Sok sikert és örömöt az e heti feladathoz!

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s